Blog Vavavoom
  • BLOG
  • ČLÁNKY
  • NÁŠ PŘÍBĚH
  • PŘIDEJTE SE K NÁM

PONOŘTE SE DO SVĚTA NICHE VŮNÍ A ČISTÉ KOSMETIKY

20 let značky FrédÉric Malle

5/1/2021

 
Picture
Věříte v symboliku čísel a dat? Frederic Malle neponechává nic náhodě a věří ve znamení. Když v roce 2000 uvedl na trh vlastní značku parfémů, zvolil si datum 6. června. Odkaz na vylodění Spojenců v Normandii 6. června 1944 je delikátní metaforou pro značku, která tak rozhodným způsobem posunula hranice vysoké parfumerie, nemyslíte?
 
Frederic Malle je muž noblesy a vkusu, který věří v kvalitu dobře navržené a odvedené práce. Má ale také jedinečný charakter hluboce spjatý s vlastními instinkty a bezpodmínečnou touhou po nezávislosti. Proto když představil svou značku, udělal to po svém a neopakovatelným způsobem. 

Začátky značky

V roce 2000 byl globální parfémový průmysl asi na stejné úrovni, jako kasovní trháky v americké filmařině – bulvár, jehož aktéři a producenti nemají valnou kvalitu a charakterizují ho otřepaná klišé. Ve věku 38 let, po vzdělání v Roure, kde se seznámil s největšími nosy, a patnácti letech v profesi, se Frederic Malle rozhodl naplnit svoji touhu postavit všechno na hlavu a ukázat světu, co bylo nevyhnutelné. 
 
Protože znal světově proslulou auru St. Germain-des-Prés osobně, rozhodl se otevřít svůj první butik na 37 rue de Grenelle v Paříži. „Latinská čtvrť“ je místem, které zná nazpaměť, kde má své zvyky a orientační body svého každodenního života. Je jím například Café de Flore, kde je už po mnoho let stálým hostem a může proto číšníky oslovovat křestním jménem.
 
Při otevření svého nevelkého butiku vítal zvědavé diváky, novináře a přátele, slavné i neznámé. 

​Určení trendu
​

V té době byly parfémy standardně prezentovány nediferencovaným způsobem v samoobslužných obchodech. Malle se proto rozhodl jít proti proudu a vytvořil přehlídkovou galerii - místo věnované skutečným milovníkům parfémů. Podle jeho mínění by obchod měl být příjemným místem a zážitkem sám o sobě. Obchod vytvořil ve spolupráci s Andrée Putmanem, realizaci svěřil Olivierovi Lempereurovi, sám vybral nábytek a dohlížel na každý prvek prezentace do nejmenších detailů.

 
První butik Editions de Parfums Frédéric Malle udal tón těm, kteří ho chtěli následovat. V souladu se svým názvem směřuje ke konceptu knižního nakladatelství v duchu St. Germain. Na zdi visí portréty autorů spolu s parfémy, které vytvořili. Návštěvník objevuje, jak ovlivňuje role „vydavatele“ práci s autory a tlačí je, aby ze sebe vydali to nejlepší; taková parfumerie je uměním s mocí vytvářet světy, které se mohou dotknout našich snů, tužeb samotné naší identity.
 
Jak [Malle] skromně píše: „Jediným účelem butiku byla prezentace a prodej kolekce devíti parfémů, dostupných ve třech velikostech 100ml, 50ml and 5ml.”
 
6. června 2000 bylo uvedeno devět* výjimečných parfémů, které v naprosté svobodě vytvořili ti nejlepší parfuméři, a jejichž názvy znějí jako pozvánky do nového světa. 
 
Zdroj: https://www.fredericmalle.com/20-year-anniversary/june-6
 
*Iris Poudre, Musc Ravageur, Le Parfum de Thérese, Angéliques sous la Pluie, En Passant, Lys Méditerranée, Noir Épices, Lipstick Rose, Une Fleur de Cassie. 

Comments are closed.

    VAVAVOOM PERFUMERY

    Ponořte se do našeho světa krásy

    NA E-SHOP VAVAVOOM

    Archiv

    February 2021
    January 2021
    December 2020

    KATEGORIE

    All

Proudly powered by Weebly
  • BLOG
  • ČLÁNKY
  • NÁŠ PŘÍBĚH
  • PŘIDEJTE SE K NÁM